KAUPAN YLEISET EHDOT

Tämä sivu sisältää meidän yleiset ehtomme (tämän jälkeen "Yleiset ehdot ") minkä nojalla tuotteitamme tarjotaan myyntiin verkkokaupassamme www.rubiomonocoat.be (tämän jälkeen "Tuotteet") tarjotaan ja toimitetaan sinulle. Lue nämä ehdot huolellisesti läpi ennen kuin tilaat tuotteitamme internetistä. Internetissä tilausprosessin läpi vieminen tarkoittaa että olet sidottu näihin ehtoihin.

  1. Myyjän identiteetty – Asiakkaan asema

1.1. Tuotteet myy sinulle by [Rubio Monocoat Finland Oy], yksityinen yritys, joka on perustettu Belgian lakien mukaan. Yrityksen rekisteröity toimipaikka on [c/o HLB Tietotili Oy Vanha Kaarelantie 33], ja on rekisteröity Crossroads yritystietokantaan numerolla [3270037-8] (tämän jälkeen "Myyjä").

1.2. Jokainen luonnollinen hnekilö, joka asettaa tilauksen oman liiketoimintansa ulkopuolella Myyjän verkkokaupassa ohjataan näihin Yleisiin ehtoihin “Asiakkaan asemassa”.

  1. Soveltaminen

Nämä yleiset ehdot soveltuvat kaikkeen Myyjän tarjoamaan, kaikkiin Asiakastilauksiin ja kaikkiin Myyjän ja Asiakkaan välisiin sopimuksiin, jotka liittyvät Tuotteiden ostamiseen meidän verkkokaupassamme (tämän jälkeen “Myyntisopimus/Myyntisopimukset”). Jos toisin ei ole nimenomaisesti sovitty kirjallisesti muiden ehtojen soveltuminen on ehdottomasti poissuljettu.

  1. Tilausprosessi & Myyntisopinuksen päättäminen

3.1. Myyntisopimus päätetään niin pian kuin Myyjä on hyväksynyt Asiakkaan tilauksen verkkokaupassa lähettämällä tälle tilattujen tuotteiden tiedot ja kopion näistä yleisistä ehdoista  sisältävän tilausvahvistuksen sähköpostitse.

3.2. Myyjä pidättää oikeuden hylätä asetettu tilaus (i) siinä tapauksessa että Tuotetta ei ole pitkäaikaisesti saatavilla, missä tilanteessa asiakasta tästä tiedotetaan ja jo maksettu hinta palautetaan ja (ii) jos aikaisemmin tehty tilaus on ollut tai on kiistan kohteena Myyjän ja Ostajan välillä.

  1. Hinnat

4.1. Tuotteiden hinnat ovat ne, jotka on ilmoitettu verkkokaupassa tilauksen asettamisen aikaan. Jos hintojen ilmoittamisessa on tapahtunut olennainen virhe, Myyjä ei ole sidottu siihen. Tässä tapauksessa Myyjä ilmoittaa asiakkaalle että tilattu tuote on/oli väärin hinnoiteltu verkkokaupassa ja tekee tämän niin pian kuin on tullut tietoiseksi virheestä. Tämän jälkeen Asiakkaalla on 14 kalenterivuorokautta aikaa peruuttaa Myyntisopimus.

4.2. Kaikki hinnat sisältävät ALV:n Asiakkaan asuinmaan Kannan mukaisesti. Kaikki hinnat ilmoitetaan [sisältävän/ei sisältävän] toimituskulut. Ennen kuin tilaus asetetaan, loppuhinta sisältäen verot tai maksut ilmoitetaan selkeästi Asiakkaalle.

  1. Maksutavat

5.1. Asiakkaiden tulee maksaa Tuotteet etukäteen tilauksen asettamishetkellä. Maksu voidaan tehdä käyttäen seruaavia tapoja: Bancontact, Mastercard, Visa, PayPal and Maestro. Asiakas vakuuttaa että on kelvollinen tekemään verkkomaksuja jollakin näistä maksutavoista ja että Pankkitili/PayPal-tili omaa tarpeeksi varoja kokonaishinnan maksamiseen.

  1. Toimitus

6.1. Tuotteet toimitetaan vain osoitteisiin, jotka sijaitsevat [Belgiassa ja Alankomaissa/EU:n jäsenvaltioissa].

Myyjä toimittaa Tuotteet asiakkaalle 5 kalenteripäivän kuluessa maksun vastaanottamisesta, jollei toisesta toimituspäivästä ole nimenomaisesti sovittu Myyntisopimuksen päättämisen aikaan. Jos Myyjä ei pysty toimittamaan Tuotteita toimitusajan puitteissa Asiakkaalle ilmoitetaan tästä kirjallisesti ja ilmoitetaan uusi kohtuullinen toimituspäivä. Jos sovittu uusi toimitusajankohta ylitetään jälleen, Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus..

6.2. Myyjä varaa oikeuden tehdä osittaisia toimituksia tilatuille Tuotteille jos Tuotteita ei ole väliaikaisesti saatavilla tai toimituksissa on viivästyksiä. Asiakkaalle ilmoitetaan, mikäli tehdään osittaisia toimituksia.

Jos toimitus viivästyy sen vuoksi, että asiakas kohtuuttomasti kieltäytyy ottamasta vastaan Tuotteita tai ei ole noutanut niitä kohtuullisen ajan puitteissa Myyjällä on oikeus purkaa Myyntisopimus eikä hänellä ole velvollisuutta pitää Tuotteita saatavilla toimitusta tai noutoa varten. Siinä tapauksessa Asiakkaan jo maksama hinta palautetaan, kuitenkin tästä vähennetään 20% vastaava korvaus meille koituneista administratiivisia ja seruaamiskuluista.

6.3. Tilaus toimitetaan Asiakkaalle tilausprosessissa annettuun osoitteeseen. Toimituksen/noudon yhteydessä Asiakkaan tulee tarkastaa pakkaus mahdollisten vaurioiden varalta. Asiakas ottaa tehtäväkseen tarkastaa Tuotteet toimituksen aikana mahdollisten näkyvien vikojen/vaurioiden ja laadullisten puutteiden varalta. Kaikki valitukset näkyvien vikojan, vaurioiden ja/tai ei-tyydyttävien toimistusten osalta tulee Asiakkaan ilmoittaa kirjallisesti sekä liittää mukaan vaurioituneesta pakkauksesta/näkyvistä vioista, viimeistään kahden (2) päivän kuluessa toimituksesta/noudosta. Erimielisyyteen tai näkyviin vikoihin liittyvät valitukset, joita ei ole tuotu Myyjän tietoon tämän edellämainitun ajanjakson puitteissa jätetään huomiotta.

Kaikki vastuu vahingosta tai Tuotteen menetyksestä siirtyy Asiakkaalle kun Tuotteet on toimitettu/noudettu.

  1. Peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus syytä ilmoittamatta ja kuluitta ennen kuin Rubio Monocoat on lähettänyt tuotteet. Peruuttamisen jälkeen Asiakas saa vahvistuksen ja jo maksettu hinta palautetaan Asiakkaalle.

Huomaa että kun saat toimitusvahvistuksen, tilauksen peruuttaminen ei enää ole mahdollista. Kuitenkin Asiakas voi vielä päättää palauttaa Tuotteet toimituksen jälkeen alla kuvatun vetäytymisprosessin kautta.

  1. Oikeus vetäytyä

8.1. Asiakkaalle on laillinen oikeus peruuttaa Myyntisopimus 14 päivän kuluessa antamatta syytä. Asiakkaan tulee ilmoittaa Myyjälle tällaisesta Myyntisopimuksesta vetäytymispäätöksestä (i) lähettämällä sähköposti osoitteeseen Service@rubiomonocoat.com jossa on selkeästi ilmaistu että Myyntisopimus on peruutettu käyttäen internetissä olevaa palautuskaavaketta tai (ii) täyttämällä malli vetäytymislomake.

8.2. Vetäytymisaika vanhenee 14 vuorokauden kuluttua siitä kun Asiakas tai hänen osoittamansa vastaanottaja on ottanut vastaan Tuotteet. Jos toimitus liittyy useisiin Tuotteisiin jotka on toimitettu erillisinä päivinä tämä aika alkaa kun Asiakas on vastaanottanut viimeisen tilaamansa Tuotteen. On riittävää, että Asiakas lähettää kommunikaationsa koskien vetäytymisoikeuden käyttämistä ennen kuin 14 vuorokauden vetäytymisaika on mennyt umpeen.

8.3. Asiakkaan tulee palauttaa Tuotteet ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa ennen 14 vuorokautta sen jälkeen kun Myyjää on tiedotettu vetäytymisoikeuden käyttämisestä. Kaikki Tuotteiden palauttamisesta koituvat kulut maksaa [Myyjä/Asiakas].

8.4. Myyjän tulee palauttaa summat, jotka Asiakas on maksanut Tuotteista mukaanlukien toimituskulut mutta poislukien kulut, jotka ovat aiheutuneet Asiakkaan valitsemasta mahdollisesta muusta kuin tavallisesta toimitustavasta. Joka tapauksessa vain palautettujen Tuotteiden hinta palautetaan ilman toimituskuluja koskevaa palautusta. Palautus tehdään kohtuullisen ajan sisällä siitä kun Myyjä on vastaanottanut palautetut Tuotteet ja joka tapauksessa ei myöhemmin kuin 14 vuorokautta siitä päivästä kun Myyjä on saanut tiedon vetäytymispäätöksesta. Kuitenkin palautusta voidaan viivästyttää kunne Myyjä on tosiasiallisesti saanut palautetut Tuotteet tai Asiakas on osoittanut että on palauttanut Tuotteet. Palautus tehdään samaa maksutapaa käyttäen, millä asiakas on Tuotteet maksanut mikäli Asiakas ei suostu toiseen tapaan. Myyjä voi vähentää palautuksesta mahdollisen Tuotteiden arvonalentumisen joka on johtunut niiden käyttämisestä tavalla, joka ei olisi ollut sallittu kun Tuotteet tarkistetaan ja tutkitaan fyysisesti kaupassa: jos Asiakas on siten käyttänyt Tuotteita enemmän kuin on tarpeen tkokeillakseen ja arvioidakseen haluaako hän pitää ne tai jos alkuperäinen pakkaus on vaurioitunut tai hävitetty, on Asiakas tällaisessa tapauksessa vastuussa arvonalenemisesta.

  1. Takuu

9.1. Asiakas on oikeutettu lailliseen 2 vuoden takuuseen. Laillinen takuu kattaa kaikki virheet tai puutteen vaatimustenmukaisuudessa Tuotteessa, mikä osoittautuu 2 vuoden kuluessa sen toimittamisesta. Asiakkaan tulee ilmoittaa Myyjälle viallisista Tuotteista kohtuullisen ajan puitteissa kun vika on tullut Asiakkaan tieotoon tai hänen olisi se tullut kohtuudella havaita. Takuun käyttämiseksi Asiakkaan tulee antaa myyjälle todistus ostosta.

9.2. Jos vika ilmenee lakisääteisen 2 vuoden takuuajan puitteissa Asiakaan tulee seurata samaa toimintatapaa kuin yllä kuvattu “Oikeus vetäytymiseen”. Kun Asiakas on palauttanut viallisen Tuotteen Myyjälle ja Myyjä on sen vastaanottanut, uusi Tuote lähetetään ja toimitetaan Asiakkaalle siihen määrään saakka joka on ysä varastossa/saatavilla (Myyjän tavarantoimittajalta ja Myyjä kantavat kaikki kulut jotka liittyvät tähän vaihtoon tai Tuotteet toimitetaan asiakkaalle korjattuna. Jos korjaaminen tai vaihto eivät ole mahdollisia kohtuullisessa ajassa Asiakkaalla on oikeus purkaa Myyjän Myyntisopimus ja jo maksettu hiknta palautetaan Asiakkaalle palautetaan yllä mainittuja palautusehtoja noudattaen.

Takuu ei sovellu jos toimitetut Tuotteet on altistettu epänormaaleille olosuhteille tai niitä on muutoin kohdeltu väärin tai epänormaalisti pakkauksessa liitettynä olevan käyttöohjeen tai manuaalin mukaan.

  1. Yhteystiedot - Reklamaatiomenettely

10.1. Jos Asiakkaalla on kysymyksiä, jos hän haluaa lisätietoja tai jos hänellä on reklamoitavaa koskien ostoaan, he voivat ottaa yhteyttä [asiakaspalvelu] numeroon +32 (0) 51 335 335. Asiakaspalveluun voi myös ottaa yhteyttä kirjallisesti osoitteeseen [MUYLLE-FACON BV, Ambachtenstraat 58, 8870 Izegem, Belgium]. Myyjä yrittää kaikkensa antaakseen Asiakkaalle vastauksen 2 arkipäivän kuluessa.

10.2. Jos Asiakas ei ole tyytyväinen siihen, miten heidän reklamaationsa on käsitelty he voivat ottaa yhteyttä Asiakasasiamieheen (https://consumentenombudsdienst.be/nl). Heillä on myös mahdollisuus esittää valitus internetin erimielisyyksien ratkaisusivulla, jonka tarjoaa Euroopan Unioni: http://ec.europa.eu/odr.

  1. Henkilötietojen käsittely

Myyjä käsittelee Asiakkaan henkilötietoja yksinomaan Tietosuojakäytännön mukaan kuten internet-sivulla on mainittu.

  1. Vastuu

12.1. Verkkokaupan tuotteet ovat kuvailtu ja esitetty niin oikein kuin mahdollista. Myyjää ei voi pitää vastuullisena mistään virheistä, joita voi johtua kuvien julkaisemisessa ja tuoteteksteissä jotka näyttävät ja kuvailevat Tutoteita.

12.2. Myyjä ei ole vastuussa mistään menetyksistä, kuluista tai vahingoista johtuen myöhästyneestä Tuotteiden toimituksesta Tuotteiden varaston ehtymisestä johtuen. Ilman vaaraa oikeuksille ja hyvityksille joita Asiakkaalle on annettu soveltuvassa laisse ja/tai näissä Yleisissä ehdoissa, myyjän vastuu suoriin vahinkoihin on rajoitettu tilattujen Tuotteiden arvoon paitsi petoksen tai tahallisen virheen tilanteessa. Myyjä ei ole missään tapauksessa vastuussa Asiakkaalle koituneista epäsuorista vahingoista.

  1. Osoitus

Myyjällä on oikeus siirtää Myyjän oikeudet ja velvollisuudet Myyjän myyntisopimuksen alla Tavarantoimittajalle (ts. Tuotteiden toimittamista varten), mutta tämä ei vaikuta näiden ehtojen alaisiin oikeuksiin ja velvollisuuksiin.

  1. Force Majeure

Myyjä ei ole vastuussa mistään laiminlyönnistä tai viivästyksestä vastuidensa täyttämisessä jos se johtuu ylitsepääsemättömästä esteestä. Ylitsepääsemättömän esteen tilanteessa Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle ja molemmilla on mahdollisuus purkaa Kauppa ilman että Asiakkaalla on oikeus korvaukseen.

  1. Jaettavuus

Jos jokin näiden ehtojen osa julistetaan pätemättömäksi tai toteuttamattomaksi kokonaan tai osittain, sen pätemättömyys ei vaikuta (voimassaolevaan osaan ja) jäljellejäävät ehdot jotka jäävät voimaan sitovat ja ovat toteutettavissa.

  1. Muokattavuus

Myyjä voi muuttaa näitä Yleisiä ehtoja koska tahansa. Kulloinkin tilauksen asettamisen aikaan voimassa oleva Yleisten ehtojen versio soveltuu Myyjän Myyntisopimukseen.

  1. Soveltuva laki

Nämä yleisert ehdot ovat Belgian lain alaisia. Tämä tarkoittaa että kaikki erimielisyydet, jotka nousevat Myyntisopimuksesta sovitellaan Belgian lain mukaan.